Ana içeriğe atla

Module 1.5

PBL and STEAM Education:

When we integrate arts in STEM, it becomes STE(A)M. So STE(A)M is the integration of Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics. In my opinion STE(A)M is the most natural fit by which students can take more interest in learning. The best pedagogy to teach STEM or STE(A)M is project-based learning.

Here is why?

1.) Real-World, authentic problems, and contexts
STEM and PBL philosophies both focus on this specific facet of preparing students for life after school. In order for students to be ready to solve the complex challenges and problems that exist in our world, they have to have had the opportunity to practice doing so. This is true whether students pursue a career in a STEM field, the arts, or in the humanities. Requiring students to engage with rigorous problems that have not been contrived for the sake of arriving at one correct answer is key in building their capacity to think critically and problems solve out in the real world.
2.) Interdisciplinary approach
One of the hallmarks of STEM education is that students no longer study and practice science, math or engineering in isolation. Rather, teachers are now asked to engage students in thought-provoking work that requires them to utilize and make connections among their learning. In similar fashion, the goal of PBL in modeling real-world problems and challenges is to get students to begin to understand that issues in the real-world are rarely connected to one single subject. Students need to be proficient with academic content and skills across the curriculum, and both PBL and STEM focus allow students opportunities to develop this interdisciplinary view of their learning and of the word.
3.) Skills needed for success in the workplace
While the definition provided for PBL defines it more explicitly, one of the main goals of both a PBL and STEM approach to learning is that students leave schools prepared with the skills they need in the workplace; or, to quote Tsupros, Kohler and Hallinen, the skills needed to “compete in the new economy.” Being able to apply what you know to solve problems is important, and being able to collaborate, communicate, innovate and think critically are equally necessary to ensure long-term success. Both approaches hone in on helping students develop the 21st century and future-ready skills they need to live, work and interact successfully in today’s modern landscape.
.............
Based on the commonalities we can see here, it is in schools’ best interest not to treat these initiatives as separate entities, but to recognize that the changes in teaching and learning called for by each is the same. PBL provides a framework of instructional strategies and content practices which can be applied and used within STEM or any content area of choice. As teachers shift their classrooms and instructional practices toward a project-based approach, they will more naturally be able to utilize complex, interdisciplinary STEM projects as the focus of these experiences.
Pbl Ve Steam Eğitimi:

Sanatı Sapına entegre ederken, ste (a) M Olur. Yani ste (a) M, bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik entegrasyonu. Bana göre ste (a) M, öğrencilerin öğrenmeye daha çok ilgi can en doğal uygun. STEM VEYA STE (a) m öğretmek için en iyi pedagoji proje tabanlı öğrenme.

Işte neden?

1.) Gerçek-Dünya, gerçek sorunlar ve bağlamları
Stem ve pbl felsefeler her ikisi de okuldan sonra öğrencilerin yaşam için hazırlanan bu belirli facet odaklanır. Öğrencilerin, bizim dünyada var olan karmaşık zorlukları ve sorunları çözmeye hazır olmaları için, bu şekilde pratik yapma fırsatına sahip olmaları gerekir. Bu, öğrencilerin bir kök alanında, sanat ya da beşeri bilimler içinde bir kariyer peşinde olup olmadığı doğrudur. Öğrencilerin, doğru bir cevaba ulaşmak için uygun olmayan sıkı sorunlarla etkileşime geçmek için gerekli olan, eleştirel ve sorunların gerçek dünyada çözülmesi için onların anahtar.
2.) disiplinlerarası yaklaşım
Stem eğitiminin özelliklerinden biri, öğrencilerin artık bilim, matematik ya da mühendislik eğitimi. Daha doğrusu, öğretmenler artık öğrencileri düşündüm ve onların öğrenme arasında bağlantı kurmak isteyen düşündürücü bir iş için meşgul. Benzer bir şekilde, Modellik ' in gerçek-Dünya sorunları ve zorluklar ile amacı, öğrencilerin gerçek dünyadaki sorunların tek bir konu ile nadiren bağlantılı olduğunu anlamaya. Öğrencilerin müfredat karşısında akademik içerik ve becerileri ile uzman olması gerekir ve hem pbl hem de kök odak, öğrencilerin öğrenme ve kelime ile ilgili bu disiplinlerarası bakış olanak sağlar.
3.) işyerinde başarı için gerekli beceriler
Pbl için verilen tanım daha açık bir şekilde tanımlar, hem bir pbl hem de kök yaklaşım için temel gol biri, öğrencilerin, işyerinde ihtiyaçları olan becerileri ile hazırlanan okulları terk eder; ya da, tsupros, kohler ve halinen ' den alıntı yapmak için, "yeni ekonomide rekabet etmek" gereken yetenekler, sorunları çözmek için bildiğin şeyi uygulamak ve işbirliği yapmak, iletişim kurmak, Yenilik yapmak ve eleştirel düşünmek, uzun süreli başarıyı sağlamak için eşit derecede gereklidir. Her iki yaklaşım da, öğrencilerin bugünkü modern manzarada başarılı bir şekilde yaşamak, çalışmak ve etkileşim kurmak için ihtiyaçları olan 21 yüzyıl ve gelecek hazır becerileri geliştirmek için yardım ediyor.
.............
Burada can ortak noktaları doğrultusunda, bu girişimleri ayrı varlıklar olarak tedavi etmek değil, öğretmenlik ve öğrenme değişir her biri aynı olduğunu tanımak için okulun en iyi ilgi. Pbl, kök veya herhangi bir içerik alanı içinde uygulanan ve kullanılan öğretim stratejileri ve içerik uygulamaları çerçevesinde bir çerçeve sağlar. Öğretmenler, sınıf ve öğretim uygulamalarını proje tabanlı bir yaklaşım için vardiya, bu deneyimin odağı olarak karmaşık, disiplinlerarası kök projeleri daha doğal olarak hale.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Module 1.2

Before going to the topic you are suggested to create a free account for your learning diary on padlet. Padlet is great tool to reflect on learning. You can use any other tool or online resource for this purpose. After completing each module, learners will write in their learning diary. Share the link of your learning diary in this group once in a week after you finish the module. Please do not share links of diary under this module. Go to  https://padlet.com  to create a free account. Konuya gitmeden önce, yukleyin ' da öğrenim günlüğü için ücretsiz bir hesap oluşturma önerildi. Yukleyin, öğrenmeyi yansıtmak için harika bir araçtır. Bu amaç için başka bir araç veya çevrimiçi kaynak kullanabilirsiniz. Her modülü tamamladıktan sonra, ÖĞRENENLER ÖĞRENME GÜNLÜĞÜ YAZACAK. Modülü bitirdikten sonra haftada bir kez bu grupta öğrenme günlüğü linkini paylaşın. Lütfen bu modül altında Günlük Linkleri Paylaşma.

Module 1.6

Some people confused project-based learning with traditional project. Here are some differences to learn whether it is a traditional project or a PBL project. Bazı insanlar geleneksel proje ile proje bazlı öğrenme karıştı. Burada geleneksel bir proje mi yoksa bir pbl projesi mi öğrenmek için bazı farklılıklar var.