Ana içeriğe atla

Module 1.1

Welcome to "Learning to Innovate" MOOC
Introduction to MOOC: The MOOC “Learning to Innovate” aims to implement project-based learning in classrooms and promoting STE(a)M education through project-based learning. This MOOC is free of cost and designed for primary, middle and high school teachers. However, it is not restricted if preschool, college and university teachers or parents want to participate. The MOOC also aims to achieve “Quality Education”, one of the 17 sustainable development goals by the United Nations.
The course includes four modules;
1. Introduction & importance of project-based learning (PBL) and STE(a)M
2. Introduction and importance of 21st-century skills
3. Designing a PBL project
4. Implementing a PBL project
5. Additional module for editing and making videos by Magdalena Dygala.


Mok ' a giriş: Moc "Yenilik öğrenmek" proje tabanlı öğrenme ve proje tabanlı öğrenme yoluyla ste (a) M Eğitimi teşvik etmeyi hedefliyor. Bu moc mal ücretsiz ve ilkokul, orta ve lise öğretmenleri için tasarlanmıştır. Ancak Anaokulu, üniversite ve üniversite öğretmenleri ya da ebeveynler katılmak istiyorsa, bu yasak değil. Moc, Birleşmiş Milletler tarafından 17 sürdürülebilir kalkınma gol biri olan "Kaliteli Eğitim" elde etmeyi de hedefliyor.

Kurs dört modül içerir;

Proje Tabanlı Öğrenme (pbl) ve ste (a) M ' nin 1. Tanıtım ve önemi

2. yüzyıl becerileri 21 giriş ve önemi

3. Pbl projesi tasarımı

4. bir pbl projesini uyguluyor

Magdalena Dygala tarafından düzenleme ve video yapma için 5. ek modül.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Module 1.5

PBL and STEAM Education: When we integrate arts in STEM, it becomes STE(A)M. So STE(A)M is the integration of Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics. In my opinion STE(A)M is the most natural fit by which students can take more interest in learning. The best pedagogy to teach STEM or STE(A)M is project-based learning. Here is why? 1.) Real-World, authentic problems, and contexts STEM and PBL philosophies both focus on this specific facet of preparing students for life after school. In order for students to be ready to solve the complex challenges and problems that exist in our world, they have to have had the opportunity to practice doing so. This is true whether students pursue a career in a STEM field, the arts, or in the humanities. Requiring students to engage with rigorous problems that have not been contrived for the sake of arriving at one correct answer is key in building their capacity to think critically and problems solve out in the real wo...

Module 1.2

Before going to the topic you are suggested to create a free account for your learning diary on padlet. Padlet is great tool to reflect on learning. You can use any other tool or online resource for this purpose. After completing each module, learners will write in their learning diary. Share the link of your learning diary in this group once in a week after you finish the module. Please do not share links of diary under this module. Go to  https://padlet.com  to create a free account. Konuya gitmeden önce, yukleyin ' da öğrenim günlüğü için ücretsiz bir hesap oluşturma önerildi. Yukleyin, öğrenmeyi yansıtmak için harika bir araçtır. Bu amaç için başka bir araç veya çevrimiçi kaynak kullanabilirsiniz. Her modülü tamamladıktan sonra, ÖĞRENENLER ÖĞRENME GÜNLÜĞÜ YAZACAK. Modülü bitirdikten sonra haftada bir kez bu grupta öğrenme günlüğü linkini paylaşın. Lütfen bu modül altında Günlük Linkleri Paylaşma.

Module 1.6

Some people confused project-based learning with traditional project. Here are some differences to learn whether it is a traditional project or a PBL project. Bazı insanlar geleneksel proje ile proje bazlı öğrenme karıştı. Burada geleneksel bir proje mi yoksa bir pbl projesi mi öğrenmek için bazı farklılıklar var.