Ana içeriğe atla

Module 1.1

Welcome to "Learning to Innovate" MOOC
Introduction to MOOC: The MOOC “Learning to Innovate” aims to implement project-based learning in classrooms and promoting STE(a)M education through project-based learning. This MOOC is free of cost and designed for primary, middle and high school teachers. However, it is not restricted if preschool, college and university teachers or parents want to participate. The MOOC also aims to achieve “Quality Education”, one of the 17 sustainable development goals by the United Nations.
The course includes four modules;
1. Introduction & importance of project-based learning (PBL) and STE(a)M
2. Introduction and importance of 21st-century skills
3. Designing a PBL project
4. Implementing a PBL project
5. Additional module for editing and making videos by Magdalena Dygala.


Mok ' a giriş: Moc "Yenilik öğrenmek" proje tabanlı öğrenme ve proje tabanlı öğrenme yoluyla ste (a) M Eğitimi teşvik etmeyi hedefliyor. Bu moc mal ücretsiz ve ilkokul, orta ve lise öğretmenleri için tasarlanmıştır. Ancak Anaokulu, üniversite ve üniversite öğretmenleri ya da ebeveynler katılmak istiyorsa, bu yasak değil. Moc, Birleşmiş Milletler tarafından 17 sürdürülebilir kalkınma gol biri olan "Kaliteli Eğitim" elde etmeyi de hedefliyor.

Kurs dört modül içerir;

Proje Tabanlı Öğrenme (pbl) ve ste (a) M ' nin 1. Tanıtım ve önemi

2. yüzyıl becerileri 21 giriş ve önemi

3. Pbl projesi tasarımı

4. bir pbl projesini uyguluyor

Magdalena Dygala tarafından düzenleme ve video yapma için 5. ek modül.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Module 1.5

PBL and STEAM Education: When we integrate arts in STEM, it becomes STE(A)M. So STE(A)M is the integration of Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics. In my opinion STE(A)M is the most natural fit by which students can take more interest in learning. The best pedagogy to teach STEM or STE(A)M is project-based learning. Here is why? 1.) Real-World, authentic problems, and contexts STEM and PBL philosophies both focus on this specific facet of preparing students for life after school. In order for students to be ready to solve the complex challenges and problems that exist in our world, they have to have had the opportunity to practice doing so. This is true whether students pursue a career in a STEM field, the arts, or in the humanities. Requiring students to engage with rigorous problems that have not been contrived for the sake of arriving at one correct answer is key in building their capacity to think critically and problems solve out in the real wo...

Module 1.6

Some people confused project-based learning with traditional project. Here are some differences to learn whether it is a traditional project or a PBL project. Bazı insanlar geleneksel proje ile proje bazlı öğrenme karıştı. Burada geleneksel bir proje mi yoksa bir pbl projesi mi öğrenmek için bazı farklılıklar var.

Module 1.3

ntroduction to project-based learning (PBL) If we look at the real world, almost every little task is a project. Think for a minute, is there any task in the real world that can only done a piece of paper? In the real world you cannot sit still in rows for hours and get the tasks done. You will have to take actions. But unfortunately, when it comes to education, it seems and feels almost the opposite. The students sit in rows for hours 5 days a week listening lectures and me ... Devamını Gör Proje tabanlı öğrenmeye giriş (pbl) Eğer gerçek dünyaya bakarsak, neredeyse her küçük görev bir proje. Bir dakika düşün, gerçek dünyada sadece bir kağıt parçası yapan bir görev var mı? Gerçek dünyada saatlerce bade oturup görevleri yerine olamaz. Eylemleri kabul etmek zorundasın. Ama ne yazık ki, konu eğitime gelince, neredeyse tam tersi gibi görünüyor. Öğrenciler haftada 5 gün saatlerce oturup ders dersleri ve ezber dersleri alıyor. Peki, pasif öğrenme ve sıkıcı sınıf ortamından öğrencile...